Foreldresamarbeid

Daglig kontakt med hjemmet og en god dialog med foreldre/foresatte er viktig for barnehagen og ikke minst for barnet og dets utvikling! Dette er noe vi ønsker å være gode på! Her vil du finne informasjon om hvordan vi jobber for å bidra til å holde en god kontakt med hjemmet.

Vi legger stor vekt på den daglige kontaktet med hjemmet i hente og bringe situasjonen og ønsker å ha løpende kontakt med dere som foreldre om deres barna. Vi ønsker å være tilgjengelig for dere dersom dere har ting dere ønsker å ta opp, ta kontakt og spør om vi kan snakke sammen dersom det er ting man helst ønsker å ta opp under fire øyne.

I slutten av hver uke vil foreldre/foresatte motta en mail med ukesslutt. Her vil det stå litt om hvordan uka har hvert og hva vi har gjort, dag for dag. Det vil også være informasjon om ting som kommer til å skje i den nærmeste tida framover.

Klubben, som er for de barna som går siste året i barnehagen, vil i tillegg sende ut et eget skriv om hva de jobber med i klubben. Dette vil de foreldre/foresatte som har barn i klubben få på mail hver gang de har hatt klubb, slik at de vet hva som skjer og kan følge opp dette hjemme.

I gangen i barnehagen har vi en "dagen i dag" tavle som vi hver dag skriver opp hva vi har gjort og om det er noen andre spesielle hendelser. Her kan foreldrene lese når de kommer å henter, så har de noe å samtale med barna sine om på vei hjem eller ved middagsbordet. Det er en god måte å trene på å fortelle å samtale med barna sine om hva de har opplevd.

Foreldresamtaler vil bli holdt to ganger i året, en på høsten og en på våren. Dersom det er boehov for ytterligere samtale og samarbeid avtales dette med de det gjelder.

Vi har også foreldremøter etter behov, men i hovedsak vil det bli to foreldremøter i løpet av barnehageåret.

På våren vil det også bli arrangert en foreldredugnad, her får vi muligheten til å bli bedre kjent med dere som foreldre. Foreldrene blir også kjent seg i mellom og i tillegg får vi gjort endel arbeid som trengs her og der!

I løpet av året blir foreldrene invitert til barnehagen for å delta på arrangemanger som vi har. Basar i oktober, juletrefest i januar og cowboyfest i juni!Besteforeldrene blir bedt på fest i slutten av juni. Dette er veldig trivelig for oss, og vi har inntrykk av at det er det for foreldre og barn også! Vi gleder oss alltid til slike "fester":)