Informasjon om samarbeidsutvalget

I alle barnehager skal det være et samarbeidsutvalg (SU) bestående av minst to foresatte og to ansatte. I samarbeidsutvalget for 2022/ 2023 sitter foreldrerepresentantene Elin Bjerregård og Heidi Bjerregård Otterholm. Blant de ansatte er det Marie og Ingrid som sitter i foreldrerådet. Vi skal ha 2 møter i året.

Samarbeidsutvalget er tenkt som et bindeledd mellom barnehage og hjem, der vi kan ta opp ulike saker. Foreldrerepresentantene skal være tilgjengelige for alle foreldrene, og er det ting dere ønsker å ta opp som dere ikke vil ta direkte med oss i barnehagen (vi anbefaler jo først og fremst det ) kan dere snakke med dem. De har taushetsplikt ovenfor oss når de tar saken videre. (hvis det er ønskelig)

Dere som foreldre har stor innflytelse og medbestemmelse i barnehagen og skal bli hørt av oss ansatte. Det er derfor viktig at dere bruker deres stemme og sier ifra hvis dere har råd/ tips, ris eller ros. På denne måten kan vi utvikle oss, og få en åpen og ærlig dialog med dere foreldrene.

Foreldrerepresentantene har i oppgave å:

- Være tilgjengelig og åpen for alle foreldrene i barnehagen

- Lese og godkjenne årsplanen hver høst

- Organisere og planlegge dugnad i samarbeid med barnehagen

- Være med på å planlegge cowboyfesten / sommerfesten

- Kan være deltagende i intervjurunder, personalmøter og HMS sjekkrunder ved behov

- Delta på to møter i året (SU møte)

På hvert foreldremøte (høst/ vår) vil foreldrerepresentantene møte en halvtime før slik at dere kan komme å snakke om saker uten at de ansatte i bhg er tilstede. Foreldrerepresentantene vil ta opp saker som har kommet inn under evnt på sakslista. Foreldrene har en egen facebook side der saker kan drøftes før det tas videre til SU møte.

Kontaktinfo til foreldrerepresentantene henger i garderoben.