Lucia i Åsen

På tradisjonelt vis har hele barnehagen gått lucia-tog i Åsen og delt ut lussekatter og vakker sang!

Vi begynte allerede luciaforbredelsene på onsdagen da vi bakte lussekatter og øvde på luciasangen. Alle fikk være med å bake, også de minste!

På selve luciadagen fikk alle hvite skjorter utenpå dressene og vi gikk rundt til naboene og sang og delte ut lussekatter. De minste ble med på to stopp før de gikk tilbake igjen til barnehagen. Resten av gjengen gikk litt lenger før vi til slutt stoppet og sang for den gamle skolen som brant ned. Barna sprer masse glede og alle blir veldig glade når vi kommer på besøk!

Også hesten vår Timon fikk være med i lucia-toget i år. Han fikk på seg Lucia-kjole som oss andre!