God sommer!

Vi nærmer oss slutten av juni og vi tar straks sommerferie. Du verden så fort tiden går!

Det føles ikke lenge siden vi startet på barnehageåret i fjor høst... For noen var barnehagelivet noe helt nytt og litt skummelt, mens det for andre var fint å møte igjen "gamle kjente". Det ble raskt en sammensveiset, trygg og fin gjeng med herlige barn i Lunde Gårdsbarnehage!

I løpet av året har vi gjort utrolig mye spennende! Vi har vært på uttallige turer på både nye og kjente steder, vi har utforsket naturen, utfordret oss selv, mestret, erfart mye nytt, opplevd humor og glede, opplevd tilhørighet og samhold, lekt masse, bidratt på gården, stelt med dyrene, lekt enda mer, opplevd tradisjoner og mye mye mer!

Den siste tiden har vi bidratt en del med gårdsarbeidet som hører til på denne årstiden. Hønene og kaninene har flyttet ut igjen i barnehagen og hestene har dratt på beitet. Kaninene har også fått en ny uteplass der de kan løpe og kose seg i gresset. Vi har også vært med på å flytte sauene ut på beitet, og plukket stein på jordet. Barna erfarer og lærer så mye spennende, og de er SÅ flinke til å hjelpe til! Ellers har vi benyttet de fineste dagene til å dra på Skumsjøen, og kost oss masse både i barnehagen og på tur.

Som en avslutning på barnehageåret arrangerte vi den årlige cowboyfesten vår. Små og store cowboyer koste seg med mat, kaker, leker og moro. En veldig vellykket dag! Gaveoverrekkelser til barna som slutter ble det selvfølgelig også. Lykke til videre alle sammen!

Nyt ferien, spis masse is, bad masse, lek og kos dere! GOD SOMMER!