Fisketur på Mjøsa

Vi var så heldige å bli invitert med på fisking av en av familiene i barnehagen. De to eldste gruppe dro av sted, veldig spente på hva vi skulle få oppleve!!!

Vi kom til en nydelig plass like nord for CC Gjøvik, bålet var tent og varmet godt, og vertskapet ønsket oss varmt velkommen :-)

Vi fikk se noen fisker som allerede var i et stort vannkar i vannkanten. Det var spennende å se på dem, og prøve å ta på dem i vannet.

Vi kasta ut not som vi trakk inn. I nota fikk vi mange småfisker, og en KJEMPESTOR ørret!!! Det var så moro!! :-) Den ble med tilbake i barnehagen! :-)

Etterpå rodde vi ut i to båter, og trakk inn garnet som var satt tidligere!! Spennende å se! Vi fikk mange småfisker, aller flest abbor! Kjempegøy!!! :-)

Før lunsj fikk vi være med på å lage vår egen eplejuice. Så spennende å se eplene vi skjærte opp, bli kutta i små små biter, før de ble lagt i juicepressa!!! :-) Og NAM, det smakte skikkelig godt også!!!

Grillfest rundt bålet etter en innholdsrik formiddag! Det var mange sultne mager, og etter både pølser, egen niste, kakao og eplejuice, dro vi mette og veldig fornøyde tilbake til barnehagen! Alle med hver sine poser med egenfiska fisk!! :-)

Tusen takk for turen!!! :-)