Godt nytt lekeår!!! :-)

I barnehagen er vi godt i gang med det nye året, og vi gleder oss til alt det morsomme vi skal gjøre sammen!

Vi koser oss veldig med leken inne for tida, i et lekmiljø som stadig er i utvikling. Det er spennende å se at barna oppdager nye måter å bruke lekmaterialet på, og hvordan de samhandler seg imellom. De samarbeider om å få til hytter, hus, hinderløyper, parkeringshus, staller, sykestuer ++. Det er gøy å både observere og delta!! :-)

Ute har det nye året brakt med seg mye glatt føre, men vi finner steder å gå til som det fortsatt er snø på. Klatreberget og koia er steder som stadig er i bruk også på vinterstid, og der koser vi oss mye med aking, spikking, øksing, sporjakt, rollelek og mye mer. Vi bruker mye tid i fjøset også, med stell, fôring og kos, og barna liker godt å leke i fjøset også. Den store flishaugen bidrar til mye fin lek!