Base-barnehagen i koronatiden

Vi er nå snart ferdig med andre uke av koronatidens Base-barnehage. Vi har løst hverdagen med å dele hele gruppa inn i 4 baser.

Basene våre er på klatreberget, i speiderhytta, på hogstfeltet og i verkstedet i barnehagen. Barna møter opp til sin base, som er fast hele uka. Disse basene er også møtested for henting. Dette gjør at vi minimerer kontaktpunkter ifht smitte, når vi er så få som er sammen hele uka. Barna forstår at vi må være ekstra nøye med håndvask pga bakterier, og rutinene er lette å holde når barna vet hvorfor vi må gjøre det så ofte.

Basedelingen syns vi har fungert veldig fint, og gruppene har funnet på mye morsomt i sine grupper;

Oppdagelsesferder, jobbing i fjøset og kos med smådyra, "Jakt" med gevær og tredyr, fugleobservasjon i skogen, eventyrstunder, maling i naturen, sangstunder, rollelek, lesing, spikking, øksing, saging, sportegnjakt, hyttebygging, tegning, lamming(!), kos med Timon og små rideturer, lek i snøen, spill og mye mer!

Det er så mye spennende som skjer ute i naturen nå, og vi koser oss ute hele dagen!!! :-)