Utforsker gamle skrivemaskiner

Å få lov til å skru og pirke alt man kan klare på ekte skrivemaskiner er ikke noe vi kan gjøre hver dag. Da er gleden desto større når man får lov til det! Vi fikk tre gamle skrivemaskiner og mye verktøy til disposisjon, og alle gikk på med stor iver!!! :-) Dette var gøy!!! :-) I tillegg til å snakke om alle delene man finner i maskina, er dette også god finmotorisk trening. Jammen må man ha fingre og øyne med seg for å få til dette!! :-)

"Barna skal få møte ulike materialer og leker i barnehagen som bidrar til nysgjerrighet og utforsking" - Rammeplan

"Barna skal få undersøke, oppdage og forstå sammenhenger, utvide perspektiver og få ny innsikt" - Rammeplan

"Vi snakker, undrer oss og filosoferer sammen med barna. Undersøker, prøver ut og finner svar når det er nødvendig" - Rammeplan