God sommer!

Etter mange sommerlige dager i det siste, tar vi nå sats inn i sommerferien!

Vi har hatt en kjempefin vår med masse sol og varme!

Tidlig i vår fikk vi levert planter fra bondelaget som vi har plantet i kjøkkenhagen vår. Disse har vi vannet og stelt med, så nå har mange av de vokst seg store. Det er spennende å følge med på hva som dukker opp her.

Vi har også sluppet sauene og hestene på beitet. De storkoser seg ute i det fri, og vi er stadig bortom og hilser på de. Noen ganger tar vi med litt kraftfor til sauene eller andre godsaker til hestene. De blir ihvertfall veldig glade når vi kommer med eple til de! Inne på barnehageområdet går hønene fri stort sett hver dag. Barna er veldig glad i å holde de og kose med de. Kaninene har også kommet ut i barnehagen, og de koser seg veldig når de får komme ut på gresset.

Klubben har vært på overnattingstur på Skumsjøen som en avslutningstur. Til tross for litt regnvær, var det topp humør på hele gjengen, og vi storkoste oss! Stas å bade i regnvær, spise taco ute og sove i lavvo. Tøffe barn altså!! På grunn av korona ble det ingen cowboyfest i år heller, men vi har hatt en veldig koselig avslutning for klubben med foreldre. Vi kommer til å savne alle sammen, og ønsker de masse lykke til på skolen!

Det har også blitt et par dagsturer til Skumsjøen med både bading og båt. Det er veldig stas!

Gjennom våren har vi også fulgt med i fuglekassene, og der har det skjedd mye spennende! Det har vært fugler i nesten alle kassene: kjøttmeis, blåmeis og fluesnapper. Stas å se hva som har skjedd i sin egen kasse. Vi har fått se både tomme reir, reir med egg, nyklekte fugleunger og fullvokste og flyveklare fugleunger. Spennende og lærerikt å følge med på. Vi fikk også besøk av fugleekspert Trond Vidar Vedum en dag, og han ble mektig imponert over hvor mye barna kan om fugler! Tydelig at dette interesserer barna veldig!

I tillegg har vi startet opp med prosjekt "Treet mitt" der barna får utdelt hvert sitt tre i nærområdet. Dette skal vi følge med på gjennom de ulike årstidene for å se hva som skjer. Spennende!

Vi vil takke for et fint barnehageår, og vi er klare til å ta imot både nye og "gamle" barn om noen uker!

GOD SOMMER!