Våren er her!

En vellykket påskefeiring er forbi, og våren har kommet for fullt!

Vi har lagt bak oss en vellykket påskefeiring med egg-dypping, påskelunsj, påskeverksted og karse-såing. Påsken er en fin tid, og vi har alle hatt en velfortjent påskeferie i det fine været!

Dypping av egg er en fast tradisjon. Vi bruker ekte egg som blåses tomme og dyppes i bengalakk. De blir så blanke og fargerike -  og veldig fine!

Påskelunsj med god mat og glade farger!

Etter påskelunsjen hang det et brev utenfor døra, og vi måtte ut på egg-jakt!

Sammen med egget var det også en gave: En såpeboblemaskin som lager 5000 bobler i minuttet!!! Det var stas!!

Tilbake etter påskeferien var det endelig på tide å ta frem igjen tråkketraktorer og lafteklosser. Ivrige barn som storkoser seg med å leke ute i det varme været!

Lafteklossen gir gode muligheter for konstruksjon, problemløsing og samarbeid.

Før påske lagde alle barna hvert sitt lille "mini-drivhus" med våte bomullspads med solsikkefrø inni. Dette ble lagt i en pose og hengt opp i vinduet. Gøy å se at noen av de har begynt å spire! Spennende å følge med på hvordan disse små frøene kan bli til store blomster.

Om våren er det utrolig mye spennende som skjer både på gården og i naturen. Vi gleder oss veldig til å utforske skogen nærmere nå som snøen forsvinner. Vi ser frem til å kikke i fuglekassene våre og lete etter småkryp. Ekstra stas er det å følge med i fjøset nå. Der venter vi både på lamming og klekking av kyllinger.

Våren er også en tid der det er mye jobbing på gården. Vi skal gjerde og gjøre klart til geitene våre som har sitt første år her hos oss. I tillegg må vi gjøre klart til at resten av dyrene skal få komme ut. Når kyllingene klekkes trenger de også en egnet plass med god varme. Kjøkkenhagen må gjøres klar, og etterhvert er det klart for våronn. Vi ser frem til noen veldig spennende og fine uker fremover med masse lek, utforsking, opplevelser, erfaringer og mange fine turer!