Nytt barnehageår!

Nå er vi godt i gang med nytt barnehageår på Lunde!

Høsten er her og sommerferien er over for denne gang. Barna viser stor gjensynsglede når de møter vennene sine igjen! I tillegg ser vi allerede at nye vennskap skapes- det er fint å se!

Ekstra velkommen til de nye som har begynt hos oss! Det er veldig fint å se hvordan de blir tatt imot av de barna som gikk her fra før. De inviteres med i lek og inkluderes inn i gruppa og fellesskapet hos oss.

De første ukene er fokuset naturligvis på tilvenning av de nye barna. Vi er selvfølgelig opptatt av at alle skal føle seg trygge og ha det bra i barnehagen - det er veldig viktig for oss.

Vi har også vært på en del turer allerede både i skogen og andre utflukter. Det er veldig mye bær i år, og vi har plukket massevis av både blåbær og bringebær. Er vi heldige finner vi også kantareller eller andre spiselige sopper vi kan ta med til barnehgen. Vi har også såvidt begynt å høste inn fra kjøkkenhagen.

Videre i august og september skal vi jobbe enda mer med innhøsting både fra naturen og kjøkkenhagen. Det er også mye spennende som skjer i naturen utover høsten som vi følger med på :)