KARNEVAL!

Pizza, katta i sekken, boller, kostymer og dans!

Torsdag 6. mars var det duket for karneval her i barnehagen! En etter en kom de løpende, hoppende, dansende og kanskje flygene inn. Jeg snakker om supermann, Kaptein Sabeltann, Rapunzel, pol'ti, Pus, Rødhette... Ja, for å nevne noen!

I tillegg til å hoppe og danse og løpe og juble rundt, fikk alle lage hver sin pizza med valgfritt fyll, og Rødhette var så snill og hadde med saft til alle sammen. Da koste vi oss, da!

Og ingen karneval uten karnevalsanger og leker! Sang og musikk hørtes gjennom de tykke tømmerveggene og sikkert helt ned til gamle Kosemor (les høna) med redusert hørsel. Verken snekkern, pol'tin, Buzz eller Rapunzel klarte å la være å vrikke på både dansefoten og rumpestjerten når rytmene fra "Samba de Janeiro" jomet gjennom høytalerene!

Ute ventet det enda mer moro, tradisjon tro må vi slå katta ut av sekken. (kraftfòrsekken. -Vi er gårdsbarnehage, må vite) Etter mange slag med moppeskaftet måtte katta gi etter, og ut falt det godis til alle og enhver! Og Rødhette overrasket oss nok en gang, hun delte nemlig ut boller alle som ville ha! Rødhette, altså!

Karneval i Lunde er topp!