Pilking på Skumsjøen!

Om det er urgamle jakt og fiskeinstinkter som slår inn vet jeg ikke, men det skjer noe med hele barnet når fisken biter og man kan dra opp en blank og sprellende fin abbor!

10. mars var vi nemlig på pilking på Skumsjøen! Vi fikk hjelp av noen drevne karer fra Gjøvik fiskeforening! De borret en fem-seks hull i isen og barna fordelte seg rundt omkring ved hullene. Det tok ikke mange sekundene før første fisken bet og slik holdt det seg gående hele dagen! Her snakker vi særs fiskegaranti!

Sola skinte og vi hadde det veldig fint! Så fint at store som små nesten glemte å spise, så oppslukte var vi! Men vi tok etterhvert en matpause og koste oss med kakao og kanelsnurrer! Etter maten dro Gustav opp storørreten! Det var stas, den tok han med seg hjem!

En kjempefin dag!