Bilbeltedyret Tarkus!

I høst startet vi  opp med et pedagogisk prosjekt som omhandler beltedyret Tarkus og vennene hans. Tarkus er en håndukke og gjennom bøker, lydbøker, sang, spill og oppgaver lærer han barna om trafikksikkerhet.
Vi i Lunde gårdsbarnehage har allerede møtt Tarkus 3 ganger. Vi er nå blitt godt  kjent med han og  lytter nøye etter når han forteller oss ting.

Tarkus har fortalt om hvordan vi  skal være på lekeplassen: at skal være sammen og bry oss,  og om sikkerhet der –og på parkeringsplassen. Han har også lært oss om bruken av  refleks. Da hadde han med seg en gave til oss,  Refleksvester! Dette ble barna utrulig glade for!  Vi  er engasjert og stiller mange spørsmål når vi treffer Tarkus. Det er alltid gøy når han er på besøk!

Gleder oss til å treffe Tarkus igjen....